Jonathan Little: Jak vyhrávat pokerové turnaje – 2. díl

jak-vyhravat-2-dil-obalka-2d-web-50869ffccff03

Minulý rok som mal príležitosť písať recenziu na prvý diel knihy Jonathana Littla „Jak vyhrávat pokerové turnaje – Cesta k finálovému stolu“  a môžem povedať, že som bol knihou úplne nadšený. Vedel som, že má behom nasledujúceho roku vyjsť aj druhý diel a tešil som sa naň. Teraz je čakanie na konci a na pulty našich kníhkupectiev prichádza druhý diel.

Rovnako ako v prvom diely je aj druhá pokrová kniha – Jak vyhrávat pokerové turnaje kompletne a vlastnoručne napísaná Jonathanom Littlom a ako som sa už zmienil aj vo svojej prvej recenzii, Little má neobyčajný dar vysvetľovať jednoducho a pochopiteľne aj pomerne zložité koncepty. Jeho štýl je veľmi živý a dobre sa číta.

„Moja kniha vás naučí, ako najlepšie prispôsobiť hru akejkoľvek situácii pri stole a získať z nej maximálne možné EV“

V prvom diely pokrovej knihy sa autor zameral na fundamentálne základy turnajovej hry a hre v skorých a stredných fázach turnaja podľa veľkosti stacku. Čitateľov zoznámil s kľúčovými konceptami ako je napríklad continuation bet a pot control a ako sám povedal: „Moja kniha vás naučí ako najlepšie prispôsobiť hru akejkoľvek situácii pri stole a získať z nej maximálne možné EV“.

Táto kniha poskytuje čitateľom rady, ako hrať v jednotlivých fázach turnaja, hlavne potom v kľúčových fázach ako je bublina a finálový stôl. Celá jedna kapitola je venovaná short-handed hre, keď pri stole sedí len niekoľko hráčov a potom tiež záverečnému heads upu.

Následne sa potom Little venuje aspektom turnajovej hry z pohľadu profesionálneho hráča živých turnajov. Jedná sa o zaujímavé čítanie o veciach, o ktorých možno čitatelia doposiaľ nikdy príliš nepremýšľali. Autor tu popisuje dôležitosť fyzickej a mentálnej prípravy a dobrej kondícii vrátane vhodného stravovania, ako najlepšie bojovať s tiltom a ako sa čo najlepšie vyrovnať s prípadnou prehrou. Ďalším podstatným aspektom hry na živo je potom čítanie súperov. Little vo svojej knihe popisuje dôležitosť a význam signálov, ktoré online hráči tak často podceňujú. Čitateľov tiež zoznámi s tým, ako tieto signály vypozorovať a hlavne, ako ich v praxi uplatniť.

Ako na živé turnaje?

Pokiaľ sa chystáte vstať v blízkej budúcnosti od počítača a vydať sa na nejaký živý turnaj, určit oceníte jeho praktické rady pre hru za skutočným, plátnom potiahnutým stolom. Okrem týchto tipov, ktoré vám môžu pomôcť ušetriť nejaké žetóny, sa Little venuje tiež pokrovej etike. Dozviete sa, ako sa pri stole chovať a akému chovaniu by ste sa naopak mali pokiaľ možno vyhnúť.

Ďalšia časť pokrovej knihy je venovaná životu profesionálneho hráča na okruhu a cestovaniu za turnajmi. Nič nie je také jednoduché a idylické, ako sa zdá a Little má pre čitateľov niekoľko dobrých rád a nápadov, ako zvýšiť svoje EV a naopak obmedziť výdavky spojené s cestovaním za turnajmi.

Na záver si autor pripravil analýzu 30 vlastných odohraných hand z turnajov, v ktorých sa dozviete, ako premýšľajú špičkoví hráči nad zložitými rozhodnutiami  pri stole, aké faktory zvažujú a na čo si dávajú pozor.

Zhodnotenie pokrové knihy

Celkovo povedané, pokrová kniha „Jak vyhrávat pokerové turnaje – Díl 2.“ rozhodne stojí za prečítanie. Okrem toho, že na vás čaká množstvo dobrých rád, ako zlepšiť svoju hru hlavne v neskorších fázach turnaja, sa tiež dočítate aj o nástrahách, ktoré čakajú na pokrových hráčov na turnajovom okruhu po celom svete. A to všetko veľmi živým, zrozumiteľným a osobitým štýlom, ktorý je autorovi vlastný.

Doporučujeme vám prečítať si aj úryvky z pokrovej knihy a uvidíte, že kniha naozaj stojí za to! Knihu výhodne kúpite v eshope http://www.vesely-drak.sk/produkty/knihy-o-pokeru/2143-poker-kniha-jonathan-little-jak-vyhravat-pokerove-turnaje-2-dil/.