Jon Turner, Eric Lynch a Jon Van Fleet: Pokerové turnaje – Hra profesionálů v příkladech 1. díl

pokerove-turnaje-1-1-503118b22e095

Na pokrovom trhu sa v súčasnosti objavila dlho očakávaná pokrová kniha, ktorá sa prakticky cez noc po svojom vydaní v Spojených štátoch stala úplným trhákom. Kniha zaplňuje medzeru na trhu pokrovej literatúry, kde už dlhšiu dobu chýbala kniha, ktorá by sa venovala stratégii online pokrových turnajov. A čo je na tom najlepšie, autori tejto knihy patria medzi úplnú špičku medzi online turnajovými hráčmi. Eric „Rizen“ Lynch, Jon „PearlJammer“ Turner a Jon „Apestyles“ Fleet mali v dobe napísania knihy odohratých dokopy cez 35 000 online pokrových turnajov s viac ako 1 000 účasťami na finálových stoloch. Celkovo títo hráči vyhrali 200 veľkých turnajov a zarobili viac ako 6 000 000 $.

Samozrejme, existuje mnoho kníh zaoberajúcimi sa základmi turnajovej hry, ale „Pokerové turnaje – Hra profesionálů v příkladech“ ide ešte o niekoľko krokov ďalej. Autori sa v knihe venujú všetkým fázam pokrového turnaja od samotného začiatku, cez hru na bubline až k neskorším fázam turnaja. Cesta k finálovému stolu a hra na finálovom stole je popísaná podrobne v druhej časti.

Hra profesionálov v príkladoch 1.diel je napísaná fascinujúcim spôsobom. Autori totiž na takmer 500 stranách sami popisujú jednotlivé handy z pokrových turnajov, ktoré sami odohrali. Pri každom príklade detailne rozpisujú svoje myšlienkové pochody a odhaľujú čitateľovi dôvody, ktoré ich viedli k tomu alebo onomu rozhodnutiu. Kniha umožní sledovať týchto vynikajúcich hráčov doslova priamo pri hre a poskytne vám neuveriteľný náhľad do premýšľania tých najlepších turnajových hráčov.

Kniha sa nezaoberá príliš všeobecnými stratégiami, ale vďaka podrobnej analýze 200 príkladov sa dozviete všetko, čo potrebujete vedieť, aby ste sa stali úspešným turnajovým hráčom.

V pokrovej knihe sa dozviete:

• Ako budovať stack a hrať s veľkým stackom
  • Účinné stratégie pre hru na shortstacku
  • Správnu taktiku pre náročnú časť turnaja, hru na bubline
  • Ako správne hrať draw a maximalizovať zisky
  • Ako vyvinúť tlak na súpera re-stealovaním
  • Kedy a ako najlepšie používať continuation bet a aké veľkosti stávok voliť
  • Ktoré situácie sú vhodné na pot control
  • Ako prinútiť súpera urobiť chybu
  • Ako správne počítať svoju equity a zistiť tak, či sa vôbec akcia oplatí
  • A mnoho ďalšieho…

Príklady hand, ktoré autori vybrali pre svojich čitateľov, sú zvolené veľmi vhodne. Kladú veľký dôraz na hru s kombináciami, s ktorými má veľa hráčov problémy hrať dobre. Jedná sa predovšetkým o suited connectory, A-K a A-Q a potom stredné páry. Veľká pozornosť je tiež venovaná hre na bubline, teda fáze turnaja, kde veľa ľudí nehrá optimálne a robí chyby. V príkladoch nie sú len handy, ktoré autori zahrali bezchybne a dobre, a v ktorých zvíťazili. Naopak! V množstve príkladov autori prehrajú dôležitý coinflip, špatne odhadnú súpera alebo dostanú nepríjemný badbeat. To všetko totiž patrí k turnajovej hre a je lepšie si na to zvyknúť.

Jednou z najzaujímavejších častí knihy Pokerové turnaje – Hra profesionálů v příkladech je 20 príkladov nakoniec, v ktorej všetci autori nezávisle popisujú svoje myšlienkové pochody a názory na každú handu. Je úžasné sledovať nielen ich rozdielne stratégie, ale predovšetkým to, ako často dôjdu odlišnými spôsobmi k tomu istému a správnemu riešeniu danej situácie.

Táto pokrová kniha pomôže všetkým hráčom bez ohľadu na úroveň ich schopností. Ak sa chcete stať lepším hráčom pokrových turnajov. Táto kniha je pre vás úplná povinnosť. Ako hovoria autori: „Poker je o zábave, ale väčšia zábava to je, keď víťazíte…“