Jonathan Little Jak vyhrávat pokerové turnaje – 1. díl

jonathan-little-jak-vyhravat-pokerove-turnaje-1-4eb022b23bc21

Zatiaľ čo pred pár rokmi bol v móde opatrný poker a v turnajoch prevažoval tight agresívny štýl, ktorý vo svojich knihách obhajuje napríklad pokrová legenda Dan Harrington, v súčasnosti by ste s touto hrou uspeli len zriedkakedy. Jonathan Little vás vo svojej knihe naučí hrať loose agresívnym štýlom, štýlom súčasných úspešných online hráčov.

Recenzia – Lukáš „Alkaatch“ Horák

V súčasnej dobe sa na pultoch kníhkupectiev objavila kniha venujúca sa stratégii pod názvom „Jak vyhrávat pokrové turnaje“. V originále vyšla táto kniha v USA v júni 2011 a čitateľom sa tak do rúk dostala kniha, ktorá je skutočne aktuálna. Jej autorom je známy mladý profesionálny hráč pokru Jonathan Little. Napriek tomu, že má len 27 rokov, má na svojom konte už viac ako 4,6 milióna dolárov z turnajových výhier a dva tituly z WPT. Okrem toho získal ocenenie „Player of the year“ šiestej sezóny WPT. Ja osobne si na Jonathana Littla pamätám ešte z čias keď hral high stakes SnG turnaje (v ktorých bol mimoriadne dobrý), kým prešiel na multi table turnaje. Občas som s ním i hral pri stole a okrem toho som sa učil z jeho videí na stránkach SnGIcons.com, ktoré však už dnes neexistujú.

„Jak vyhrávat pokrové turnaje“ je veľmi dobre napísaná kniha. Jonathan Little má prirodzený talent vysetľovať veľmi jednoducho a pochopiteľne i pomerne zložité koncepty a myšlienky. Mimochodom, na rozdiel od mnoho iných pokrových kníh, na ktorých je uvedené meno úspešného hráča, ale autorom je v skutočnosti niekto iný, túto knihu napísal Jonathan Little celú úplne sám. Štýl knihy je veľmi ľahko čitateľný a autor dokáže čitateľa veľmi rýchlo vtiahnuť do popisovaných situácií. Namiesto toho, aby čitateľovi hovoril čo by mal v danej situácii urobiť, popisuje ako sa zachoval on a prečo.

Kniha je rozdelená do niekoľkých sekcií. V prvej autor vysvetľuje všeobecne platné pokrové koncepty, ako napríklad pot control, kedy a prečo použiť continuation bet, kedy floatovať a podobne. V ďalších častiach sa potom venuje už hre samotnej. Už zo samotnej štruktúry jednotlivých kapitol je jasné, že autor je skutočný turnajový profesionál. Jednotlivá kapitoly sú totiž rozdelené podľa efektívnej veľkosti stackov, čo je v priebehu turnaja ten najdôležitejší faktor, ktorý určuje s akými kartami vôbec vstupovať do hry a ako s nimi hrať.

Kapitoly venované s deepstackom sú veľmi zaujímavé a približujú čitateľovi celý rad dôležitých konceptov, námatkovo ma napadá napríklad pot control. Čo však skutočne stojí za prečítanie sú kapitoly venované hre s menšim stackom. Ešte nikde som v pokrovej literatúre nenarazil na tak dobre popísanú hru so stackmi – povedzme 40 BB a menej – ako v tejto knihe. Veľa hráčov má v hre s menším efektívnym stackom veľké problémy a táto kniha by im mohla veľmi pomôcť. Jonathan Little podrobne rozoberá kedy a ako sa v týchto fázach púšťať do hry, ako a s čím restealovať, s akou range sa oplatí dávať all-in, naopak all-in dorovnať a podobne. Všetko doprevádza názornými výpočtami a doplňuje o vlastné skúsenosti. Knihu som pôvodne čítal v originále, ale preklad do češtiny je veľmi dobrý. Prekladateľ sám je pravidelným pokrovým hráčom a okrem toho aj autorom množstva článkov a je to na preklade vidieť. Myslím, že sa vám táto kniha bude páčiť a rozhodne vám ju vrelo doporučujem!

Túto skvelú pokrovú knihu spolu s jej druhým dielom vrelo doporučujeme všetkým pokrovým hráčom. Knihu si môžete kúpiť tu.