Dusty Schmidt a Paul Christopher: Online Cash Game

dusty-schmudt-online-cash-game-1-4eb02473a7316

Online cash game – 50 největších omylů aneb neposlouchejte Phila Hellmutha“ je prvá kniha v českom jazyku, ktorá sa výhradne venuje cash game hre. Knihu napísal známy pokrový profesionál Dusty „Leatherass“ Schmidt v spolupráci s Paulom Hoppeom.

Recenzia – Jakub Šlemr

Dusty je pravidelným hráčom pokru, ktorý za svoju pokrovú kariéru odohral viac ako 9 miliónov hier online. V decembri 2009 vydal svoju prvú knihu Treat Your Poker Like A Business, ktorá sa rýchlo stala senzáciou v mnohých štátoch sveta. V priebehu tohto obdobia vyhral Schmidt viac ako 4 milióny dolárov a nikdy nezažil stratový mesiac. V roku 2007 získal už za osem mesiacov hry na najvyšších limitoch úroveň Supernova elite. V rokoch 2007 a 2008 mal Schmidt na limitoch 5/10 NL a 10/20 NL najvyššiu winrate vôbec. Len za štyri mesiace od novembra 2007 do februára 2008 dokázal v cash game s najvyššími limitmi zarobiť viac ako 600 000 dolárov. Dnes je uznývaným coachom na DragTheBar.com a zvyčajne hráva limit 25/50 NL.

Keď sa mi dostala do rúk kniha s dosť provokatívnym podtitulom „Online cash game – 50 největších omylů aneb neposlouchejte Phila Hellmutha„, neváhal som a hneď som sa pustil do čítania. Vzhľadom k tomu, sám som pravidelným hráčom online cash game, bol som na ňu veľmi zvedavý.

Hlavný obsah knihy je tvorený 50 kapitolami, z ktorých každá je zameraná na špecifický omyl, ktorého sa hráči pokru často dopúšťajú. Tieto omyly sú zvyčajne založené na populárnych heslách a radách, ktoré sú často určené začínajúcim i pokročilým háčom, ako napríklad: „Všetky raisy pred flopom majú byť rovnako vysoké“, „Trestajte limperov“, „Vždy c-betujte rovnakú čiastku“ a podobne. Autor v nich analyzuje tieto všeobecné rady a ukazuje hráčom, kde a prečo sa oplatí od týchto dogiem ustúpiť a naopak zvoliť inú, ziskovejšiu cestu. Aj keď je názov knihy dosď provokatívny, samotný popis jednotlivých situácií je prísne analytický a veľmi zrozumiteľne napísaný. Väčšina konceptov je ilustrovaná príkladmi zo skutočnej hry.

Úvodné kapitoly nie je potrebné čítať po poradí, ak vás niektorý z konceptov zaujme na prvý pohľad, môžete naň preskočiť a venovať sa mu ako prvému. Niektoré z uvedených rád môžu vzbudzovať diskusiu, ale autor vždy dosiahne výsledný efekt, ktorým je hlavne prinútiť čitateľa k zamysleniu sa nad konkrétnou situáciou. Osobne môžem povedať, že mi toto borenie zažitých konceptov pripadalo mimoriadne zaujímavé a poučné.

V druhej časti knihy je potom 25 skutočných hand, ktoré Dusty Schmidt odohral na stredných a vyšších cash game limitoch. Dusty tieto handy podrobne rozoberá a popisuje myšlienkové pochody, ktoré ho viedli k danému rozhodnutiu. Je veľmi zaujímavé sledovať analýzu týchto partií a spolu s autorom premýšľať nad tým, prečo je v danej situácii to či iné riešenie.

Poslednou časťou kinhy je kvíz so 60 otázkami, ktorý viacmenej zhŕňa všetko, čo by si čitatelia mali z tejto knihy vziať. Súčaťou kvízu je samozrejme aj riešenie.

Preklad knihy do češtiny je podarený a je na ňom vidieť, že jeho autorom je človek, ktorý sa pokru venuje. Celkovo vzaté je „Online cash game – 50 největších omylů aneb neposlouchejte Phila Hellmutha“ dobre napísaná kniha obsahujúca celý rad zaujímavých informácií. Po jej prečítaní mám pocit, že som zesa o niečo lepšie pochopil určité herné princípy a s kľudným svedomímju môžem doporučiť absolútnej väčšine pokrových hráčov cash gamena menších a stredných limitoch.

Túto skvelú pokrovú knihu na cash game vrelo doporučujeme všetkým pokrovým háčom. Knihu si môžete kúpiť tu.